Διαδικτυακό Φροντιστήριο

Ισότητα & Ποιότητα στην Εκπαίδευση
Σύνδεση

Σύνδεση στον λογαριασμό σου

Όνομα Χρήστη *
Κωδικός *
Θυμήσου με

Τι αλλάζει στις πανελλαδικές από το 2016

Τι αλλάζει για τις πανελλαδικές εξετάσεις από το 2016

Οι μαθητές που βρίσκονται τώρα στη Γ Λυκείου, αν δεν δεν περάσουν στο τμήμα της επιλογής τους και θελήσουν να ξαναδώσουν πανελλαδικές εξετάσεις το 2016, θα εξεταστούν σε 6 και όχι σε 4 μαθήματα που προβλέπει το νέο σύστημα.

 Το 2016 δηλαδή, οι πανελλαδικές θα είναι διπλές.

Αυτό προβλέπεται στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που θα τεθεί αύριο σε ψηφοφορία.

Δηλώσεις για το θέμα έκανε στο ΣΚΑΙ, ο Ανδρέας Λοβέρδος: «Αυτό θα συμβεί διότι θα βρεθούμε σε μια μετάβαση. Γιατί αυτός που τελείωσε το Λύκειο φέτος και δε μπήκε και θα δώσει το 2015-2016, δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε κάτι για το οποίο δεν έχει προετοιμαστεί. Υπάρχει μια μεταβατική περίοδος ενός χρόνου όπου τα παιδιά θα δώσουν με δυο τρόπους: Με το καινούργιο Λύκειο και το αντίστοιχο εξεταστικό σύστημα που έγινε το 2013 ή μ’ αυτό που είναι σήμερα».

Ο κ.Λοβέρδος ανέφερε για την πρόταση την αρμοδιότητα του καθορισμού του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια και τις μετεγγραφές των φοιτητών να την έχουν τα ίδια τα Ιδρύματα ότι:

«Το πρόβλημα υπήρχε προ της εφαρμογής του νέου καθεστώτος των μετεγγραφών που ψηφίστηκε στις 4 Μαΐου, που είναι γενναιόδωρο και οδηγεί 10.000 φοιτητές από τους 77.000 φοιτητές ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, να μετεγγράφονται. Υπήρχε και πριν από αυτό, διότι ο αριθμός εισαγομένων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ είναι πολύ παραπάνω απ’ αυτά που τα ίδια τα Ιδρύματα μπορούν ν’ αντέξουν κατά τη δική τους γνώμη. Ήρθε και το καθεστώς των μετεγγραφών και υπάρχει διαμαρτυρία από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ότι δεν αντέχουν αυτό τον αριθμό, ειδικά το ΤΕΙ Αθηνών. Εμείς ως πολιτεία έχουμε τρεις ανάγκες να εξυπηρετήσουμε με μια απόφαση. Πρώτη ανάγκη να λειτουργούν τα Ιδρύματα αυτά, δεύτερη ανάγκη να ικανοποιηθούν κάποιες από τις επιδιώξεις της οικογένειας και των ίδιων των παιδιών και τρίτη ανάγκη, να μη φύγουν φοιτητές στο εξωτερικό, Βουλγαρία, Ρουμανία, αυξάνοντας το ΑΕΠ άλλων χωρών και μειώνοντας το δικό μας. Τρία πράγματα με μια απόφαση.

Μέχρι τώρα υπήρξε μια συμφωνία πολιτικών ηγεσιών στην Ελλάδα με τις ελληνικές οικογένειες, το ελληνικό Πανεπιστήμιο να είναι μαζικό. Και ορισμένα Πανεπιστήμια, ειδικά τα περιφερειακά χρειάζονται τη μαζικότητα για να επιβιώσουν, ειδάλλως θα κλείσουν. Τα κεντρικά αντιθέτως, χρειάζονται λιγότερους, γιατί με περισσότερους κι αυτά κινδυνεύουν με έλλειψη δυνατότητας λειτουργίας. Εδώ στην Αθήνα έχουμε πιο οξείες αντιδράσεις. Και λέμε ότι αν είναι τόσο μεγάλη η αντίδρασή σας γιατί δεν αναλαμβάνετε εσείς να καθορίζετε τον αριθμό; Δηλαδή δεν το θέλετε τόσα χρόνια τώρα; Χθες είχαμε Συμβούλιο Ανώτατης Παιδείας στο Υπουργείο, ήταν οι Πρυτάνεις και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ στους οποίους το πρότεινα αυτό. Δεν το δέχτηκαν. Μου απάντησαν: «ναι, αλλά να γίνει ένας γενικότερος σχεδιασμός». Εμείς λέμε «κοιτάξτε, να πάρετε την αρμοδιότητα τώρα και να πάρετε και την αρμοδιότητα των μετεγγραφών. Και αυτές τις ανάγκες που η πολιτεία έχει, να τις πάρετε εσείς στις πλάτες σας».

Υπήρξαν ρητές αρνήσεις του ύφους ότι «εμείς δεν είμαστε πολιτεία, δεν είμαστε πολιτικοί, εσείς είστε πολιτικοί για να ζυγίζετε και τη φτώχια και την ανάγκη να μη φεύγουν τα παιδιά στο εξωτερικό αυξάνοντας το ΑΕΠ της Βουλγαρίας και να εκπληρώνονται τα όνειρα των παιδιών κτλ». «Δικό σας θέμα είναι αυτό», λένε. Τινές εξ αυτών, όχι όλοι. Η πλειοψηφία φαίνεται να διαμορφώνει άποψη ότι πρέπει η πολιτεία να κάνει σχεδιασμό τετραετή όπως ο νόμος απαιτεί και μέσα σ’ αυτό το σχεδιασμό να ξέρουμε ποια είναι η χρηματοδότηση. Πώς να ξέρω αν θα μπορέσουμε του χρόνου; Προγραμματίζουμε να έχουμε 2,9% ανάπτυξη του χρόνου. Αν έχουμε εκλογές, θα έχουμε 2,9%; Τι προγραμματισμό να κάνω; Αλλά αν είναι ο προγραμματισμός ως προγραμματισμός, να γίνει με αυτά τα ρίσκα, υπόσχομαι να τον κάνω. Ζήτησα να συμφωνήσουν μέχρι 15 Δεκεμβρίου και να το ψηφίσουμε το Γενάρη».

Όσον αφορά τις καταγγελίες που είχαν κάνει εκπαιδευτικοί ότι στις μετατάξεις από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμιας εκπαίδευση προτιμήθηκαν εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια, ο Ανδρέας Λοβέρδος δήλώσε ότι θα κάνει δεκτές όλες τις ενστάσεις. Άδειασε μάλιστα την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, λέγοντας πως ανακάλυψε ότι η διαδικασία δεν έγινε από την αρμόδια υπηρεσία αλλά από έναν Σύμβουλο του Υπουργείου.

Εγγραφείτε στα νέα μας

1000 χαρακτήρες αριστερά